Hemsedal,Norge 23/3-28/3, Tisdag

image7

Samma visa som igår,upp 8,underställ,frukost och svisch ut backen.
Jädrar vilken träningsvärk man ska ha idag då.
Det är konstigt det där, när jag går som vanligt gör det ont,men när jag åker skidor eller är i backen överhuvudtaget så känns det inte alls? Skönt iof så man slipper ha ont hela tiden ;)
Provade på ännu flera backar idag, riktigt skoj.
Och mitt i backen träffade vi på Anna m föräldrar som då berättade om hennes äventyr som hänt igår.
Enligt hennes mamma var det väldigt stiliga sjukhusmän som hjälpte till ;)
Vi andra var ju lite avis på att hon hade fått åka helikopter,inte anledningen,men att få åka helikopter låter ju rätt spännande. Fast hon sa att hon bara hade sett taket i helikoptern,vilket ju inte är så konstigt eftersom hon var så sjuk.
Skönt att hon är frisk nu iaf :)
Jag pappa & Sofia,pappas sambo, hittade ett kafé uppe i backen där vi stannade och tog en varm choklad. Helt underbar utsikt.
Sedan var det lunch igen, fast 12.30 denna dagen.
Riktigt gött och det behövs en sådan här dag.
Det fanns lite chokladkaka över från gårdagen,som då ställdes fram även idag.
Godisråtta ,som min lillebror är, cirkulerade runt bordet runt runt för att försöka få tag på så många bitar som möjligt,lite tokig är han.
Idag var vädret inte alls roligt, lite sol på mörakvisten,men sen blev det bara molnigare och molnigare och började snöa och blåsa en massa.
Usch och fy för detta väder säger jag bara.
Sista åket var riktigt läskigt, jag såg ingenting ut över kanterna,och jag såg ingenting varken med eller utan goggles, hel läskigt. Och det var bara en grön backe...
Dags att komma in för dagen igen då.
Och idag var även jag med på Cour-gympan, även min kusin Sofie's kille Micke var med, och idag körde dom 45min istället för 30min som passet var igår, det var riktigt jöbbigt asså. Alla blev helt genomsvettiga.
Sen var det riktigt skönt med en bastu och middag på det.
Galet god mat och alla åt massor.
Igår hade Micke "klunsat" (sten,sax,påse) om fleras tallrikar, han kom upp i 4 + sin egen.
Idag var det Fabians tur,och han var riktigt dålig,haha, han fick 8+sin egen+vår farbrors! Inte så roligt för honom där efter maten ^^ haha
Vi satt alltid kvar så länge vid middagsbordet,och idag efter maten spelade Jag,Fabian,Filip,Josefine och Jonathan kortspelet "Neger&President" (okej Slav&President) Väldigt kul,sedan gick vi vidare till kortspelet "Bubblan" och vi spelade med att när man fått 3 prickar fick man ett straff, Josefine förlorade 3 gånger i rad,så nu var det straffplanering.
Vi gav henne en massa alternativ att välja mellan,tillslut blev det att svälja ett rått ägg,men efter en stund så vägrade hon och det blev en sked med ketchup istället.
Fabian fick även han 3 prickar.
Sedan körde vi en sista gång och den som förlorade fick straff direkt.
Josefine förlorade, hon fick doppa hela huvudet i snön. Kallt som attan.
Slutspelat för ikväll , God Natt

Lunch : Korv med Bröd
Middag: Super väldigt gott kött m. klyftpotatis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0