Hemsedal,Norge 23/3-28/3, Måndag

image5

Úpp klockan 8,på med underställ,äta frukost,och svish ut i backen 50 m från huset.
Märks ganska tydligt att det var över ett år sen jag åkte skidor sist...
Första backen avklarad, nu vidare och pröva på övriga backar,vilket var många.
Det första nya var en åttasits-lift, som jag aldrig har sett förut.
Härligt väder var det, skinande sol och inget snöfall, så det var perfekt väder att åka i, plus att man kanske får lite färg också ;)
Vi åkte upp på en av de tre topparna som heter Tinden, Otroligt fin utsikt både på väg upp i liften och uppe på toppen.
Det kändes som att sådan vy man bara ser på bilder,men detta var verklighet,och det var otroligt. Och långt såg man,väldigt långt.
Fjufh nere.
12.00 Lunch
Stackars Anna(inte släkt med mig) hade blivit super sjuk.
Så de for ner till läkargrejset vid skidbacken där de skickade i väg henne med helikopter till ett sjukhus i Drammen för hjärn-undersökning för ingen visste vad det var. Det visade sig att det "bara" var migrän, skönt men ändå jätte synd om henne för att hon blev så sjuk.
Men sedan efter lunch var det vidare ut i backen.
Liftarna stänge 16.30 så det gällde att inte missa sista liften för då fick man gå hela vägen hem,inte en rolig väg alls.
Lång isig uppförsbacke med pjäxor,låter inte alltför lockande.
Väl hemma så landade alla i sofforna och snickelisnackade om allt möjligt, och några spelade lite kort.
Sedan var det dags för Cour-Gympa.
Jag hade ingen aning om vad det var ,men det är ett band från Friskis & Svettis med olika träningsövningar.
Alla tanterna upp på golvet och börja gympa, Jösses vad vi andra skrattade åt dom. Killarna filmade.
I slutet kom även min 4-åriga kusin Hugo och ville vara med, galet söt är han :)
Väldigt rolig underhållning,men tydligen ganska jobbigt för de som var med :P
Så var det bastning, tjejerna ut först. Så skönt det var att duscha efter en dag i backen,och få basta.
Sedan var det Dinner-time, snacka om att man var hungrig då.
Efter maten spelade jag,lillebror Fabian och våra kusiner Filip & Josefine Tecknet.
Sen bytte vi spel till TP och då var även syssling Jonathan med.
Det var rätt kul och man lärde sig som vanligt en hel del viktiga och oviktiga saker ^^
Enligt rapporter från min Kusins pojkvän Micke så vann lhc med 7-3 mot fbk, YES säger jag fbk får Inte gå vidare,jag känner för många fbk:are för det ^^ Micke och kusin Sofie däremot blev ju inte så väldans glada ^^
Så var det dags att sova igen då.

Lunch: Gulash-Soppa
Middag: Biffstroganoff m. Ris


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en bra dag! :)
Besök gärna min blogg, KRAM!

2008-03-29 @ 12:41:24
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0