Bal - 08

Härlig dag skulle inte bangat på att vara kvar där ett tag.
Kl 9 möttes vi på skolgården, 9a&9b, vi skulle ta bussen till Stensunds folkhögskola där vi då skulle spendera dagen.
Det första vi gjorde var att äta morgonfika.
Efter det goda fikat var det dags att gå till sina första aktiviteter.
Min grupps första aktivitet var Paddla kanot.
Det var jätte kul! Jag och tjejen jag paddlade med hittade några får & lamm på en liten ö ,så sööta! Det ögonblicket kändes så befriande , solen lös, fåglarna kvittrade, vattnet kluckade och man kunde bara sitta och njuta i vår lilla kanot.
När det var klart skulle vi iväg och klättra innomhus, klättring är väldigt kul och man kan ju tro att temat för dagen var att träna armarna.
Sen var det lunch, jag var vrålhungrig! Det var kycklingwok i sånna där riktiga små wokkartonger som man fick äta ur.
Vi kom på att ett bad kändes välidgt lockande just nu eftersom det var så varmt och vattnet var preciis nedanför.
Så, efter lunchen bytte vi om och drog ner till vattnet.
Blev förvånad över hur varmt det var och att det var varmare i Östersjön än i Mälaren.
Snart var fritiden slut och vi skulle vidare till nästa aktivitet, studsmatta.
Det var inte en sån där vanlig trädgårdsstudsmatta utan en sån som tävlingsmänniskor studsar på. Jösses vilken studs,även det var väldigt roligt!
Nästa aktivitet var att ro, så tråkigt! Ända på hela dagen som var tråkigt.
Sen iallafall kom det vi alla väntat på hela dagen, PAINTBALL!! :D Det var sjukt kul.
Det var den sista aktiviteten för dagen så nu var det dags att göra sig i ordning.
Vi hade över 1½ timme på oss och ändå när vi kom dit så var alla heeelt stressade och jag som inte ens var stressad blev då väldigt stressad.
Men jag tog det lungt och hann ändå ;)
Så var det gruppfoto med 9a&9b och sen skulle då tjejerna ta varsin lapp med ett ord t.ex gånger,summa,hona,hane sånt där , och killarna fick symbolen för de olika orden.
Jag fick hona, och skulle då hitta symbolen för kvinna. Denne man som hade kvinna var Robin A.
Så när vi gick in så blev vi fotograferade (de flesta killar fick två tjejer) jag,andréa och robin.
Middagen började med förrätt,god enligt mig men inte enligt många andra:P
Varmrätten var jätte gott kött med potatisgratäng.
Sedan var det lärar-spex, roligt!
Nu var det efterrättens tur, Glass med jordgubbar *mums*
Sen var det dans och musik resten av kvällen.
Jätte lyckad dag med mycket skratt,sol och glädje.




image39

Kommentarer
Postat av: Hulda

Sounds like an awesome day dude ;D

2008-06-05 @ 23:09:07
URL: http://thepinkbird.blogg.se
Postat av: Petter H

No comment :) Okay one.. Great

2008-06-05 @ 23:38:30
URL: http://PetterH.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0