...

-  Åhh vad ska jag göra?? frågade A1 uppgivet
- Jag vet inte men även fast han kanske är intresserad så kan han ju säga nej,du vet ju hur våran klass är. svarade A2 med en menande blick.
- Ja det är sant,våran klass är helt cp -.- buttrade A1
A2 står upp medans A1 sitter och läser spanska på golvet i kapphallen.
BOM!
A1 kollade på A2, A2 låg helt stilla på golvet.
- A2! vad är det? vad håller du på med? skämtar du eller??? A1 försökte kittla henne,hon låg fortfarande med ett litet leende på läpparna. A1 Vet att A2 inte klarar av när nån kittlar henne,hon är för kittlig för att inte reagera.
Men ingen reaktion.
Deras kompisar kom upp.
- E !! A2 bara ramla ihop på golvet när jag satt å läste!
- Nej du skämtar, ofta nee va dåliga ni här haha, svarade E och trodde inte alls på A1.
- Joo det är sant! hon bara ramla ihop på golvet!
- Va?? Nej men gu va läskigt! utropade E.
Helt plötsligt stog det en massa folk omkring och frågade vad som hänt,men varken E eller A1 visste ju!
Några börja chansa på att hon kanske svimmat.
Våran lärare kom ut, alla skrek att han skulle göra något,men han bara stog där, chockslagen.
En till lärare kom ut och frågade vad som hänt och la henne i framstupa sidoläge så hon skulle få luft.
Några elever sprang och hämtade Skolsyster som kom efter ett tag.
Hon sa att hon hade svimmat.
Hon låg fortfarande där orörlig.
Bitr. rektorn kom och sa att alla skulle gå in till sina respektive lektioner, inte ens hennes kompisar fick stanna.
Det enda som gick igenom deras huvuden under lektionen var hur är det med A2???
Efter lektionen sprang de till skolsysters vilorum, där låg hon vaken men lite borta.
Hennes pappa skulle komma och hämta henne.
A1 trodde hon skämtade,ögonlocken rörde på sig och hon låg och log, hur skulle A1 veta att hon svimmat? Hon hade aldrig sett någon svimma tidigare.

Om det hade hänt något värre med dig,vet jag inte vad jag hade gjort med mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0